Известие

Collapse
No announcement yet.

Кора за багажника на 145

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Кора за багажника на 145

    Задачата: Да се направи кора за багажника на 145-цата ми, на която да се монтират говорители.
    Условие: Да може да се надига някакси и да се ползва пълноценно багажника за товаро/разтоварване на багаж.
    Пречки: Много свързани с формата на багажната врата и колониките отзад.

    Двамата с баща ми се занимавахме близо два дена с това (е, и много други дреболии), и ето го крайният (незавършен) резултат.

    В момента са монтирани и говорителите и една укрепваща шина, но си чака тапицерията.

    Някой решавал ли е същата задача и би ли се похвалил с резултата тук :P
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
    EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98

  • #2
    браво мисля че доста добре се е получило,че чак се и сгъва.Защо не пуснеш подробности размери и начин на изработка да не се открива после топлата вода
    1995 Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - ex
    2000 Alfa Romeo 166 2.4 JTD 136cv - ex
    1995 Alfa Romeo 164 Q4 3.0 V6 24V 232cv

    Comment


    • #3
      Като гледам материалът е дърво Преди няколко години правихме 2 кори за колите на един приятел, тогава използвахме шперплат с дебелина 21 мм за едната и епоксидна смола и стъкломат за другата.
      Със стъкломата е доста по трудно. За тези които не знаят представлява един вид плат от стъклени нишки. Наслоява се пласт епоксидна смола пласт стъкломат и така до постигане на желаната дебелина.
      След като изработихме корите и пробихме дупки ги дадохме на тапицер да ги облече с плат. На едната колоните се виждаха бяха монтирани отгоре , а на другата плата беше върху говорителите за да се скрият от зли погледи.
      '08 Alfa Romeo 159SW ti 1.9 JTDm *'98 Alfa Romeo 145 1.6 T.S *
      Ex -'98 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
      Ex - '93 Alfa Romeo 33 1,7 I.E, Ex - '90 Alfa Romeo 33 1,5 I.E

      Comment


      • #4
        Добре си започнал. Аз имах същите проблеми: дали да се вдига или не, от какво да е, как и с какво да я тапицирам. Няколко дена се занимавах в гаражас нея. Резултата - кора с форма и материал като твоя. Две дебели летви отдолу за опора /за нашенските пътища е задължително, като се има в предвид че имам тежки говорители/. Тапицирах го с тапицерия за кола - много е здрава а и има хубав вид. Отдолу също е тапицирано с това. Мисля че се получи добре.
        Alfa Romeo 156 '04 2.4 JTD M-jet

        Comment


        • #5
          Аз засега съм в застой, че много работа Ще дам размери, когато имам възможност да ги измеря, че то беше едно нагаждане... не е истина. мериш, режеш - и то пак не става... рязане още малко оттук-оттам.. докато пасне...

          Материала мисля се вижда, е талашит.. доста кофти.. лесно се разцепва.. не е лек.. но е ефтин. За тапицерията още не съм ходил по магазини за плат.. deks777, къде продават такава "тапицерия за кола" (в софия)?
          Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
          EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98

          Comment


          • #6
            Е поне от тези колони който сега ще монтираш да се чува по - често Red light in my eyes )
            Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
            ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

            Comment


            • #7
              Доста добре изглежда Тази от шперплат която правихме също я подсилихме - направихме рамка, като между двете повърхности сложихме силикон за да се избегне евентуално скърцане.
              ПП Съвет от приятел който също е минал по този път: преди да се тапицира кората, там където ще се покрива с плат, кожа и тн се намазва със много тънък пласт силикон, върху него се залепва дунапрен 1мм дебелина (каза че се продавал на ролки ) и тогава се полага плата. Това било да не се получават гънки
              '08 Alfa Romeo 159SW ti 1.9 JTDm *'98 Alfa Romeo 145 1.6 T.S *
              Ex -'98 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
              Ex - '93 Alfa Romeo 33 1,7 I.E, Ex - '90 Alfa Romeo 33 1,5 I.E

              Comment


              • #8
                Благодаря за съвета То освен против гънки - и ще е и леко мекичко, та още по добре :P
                При мен говорителите ще са отдолу, та преди тапицерията ще има и един слой от едра пластмасова мрежа, който да пречи на плата да провисне над говорителите (както се случи с кората, която си направих за фиестата).
                Друга хитрост, която мисля да приложим е лента от дунапрен под тапицерията по ръба на външното парче талашит, който да уплътнява до колкото може луфта който се получава между него и багажната врата.

                П.С.: Размерите ги свалих, но сега се боря с картинка/чертеж на която да се виждат нагледно

                П.С.2: (red light in my eyes)
                Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
                EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98

                Comment


                • #9
                  Първо: не ти трябва дунапрен отдолу, защото там където ще те пратя тези тапицерии за кола са с около 5мм дунапрен /не ти и трябва повече/ и отгоре е самата тапицерия. Можеш да си избереш от много цветове точно този който най ти пасва на тапицерията на колата. Аз избрах нарочно тъмно сиво /салона ми е сиво със тъмно зелено/ щото ме изкефи яко.
                  Второ: Аз съм я лепил с лепило за кората сантиметър по сантиметър. Няма как да провисне - яко залепна.
                  Трето: Платовете за тапицерии аз купих от Горубляне - от светофара на Цариградско тръгваш към Горубляне /демек влизаш в селото/ и около 100 м преди кръстовището му с околовръстното завиваш по една уличка в дясно и първата в ляво. Там някъде е. Абе питай хората там - ще те упътят. Евтини са - около 12-15 лв кв/м, но са страшно добри и издържливи за целта.

                  Надявам се да съм ти бил полезен
                  Alfa Romeo 156 '04 2.4 JTD M-jet

                  Comment


                  • #10
                    Благодаря deks777 !

                    ЕТО какво сътворих, като чертеж
                    Двете плоскости стоят под ъгъл една - спрямо друга, но не мога да го цитирам, тъй-като го правихме почти на око Пантата е тип "клавирна".

                    Основната плоскост се застопорява за стойките на колата посредством два детайла, направени от шпилка 8мм с резба, заварена за метална планка, която е хваната с три болта през талашита. Като на краищата нанизахме медни тръбички, за да увеличат малко диаметъра (за да не влизат в жлеба шпилките), а и за да е не контактува на резбата на шпилките, и така донастроихме финно колко да излизат от кората, че имаше луфт.

                    Дъгообразните елементи при мен са отделни парчета, защото така се получи. Формата им я копирахме от оригиналното покривало отзад с донагаждане. Като накрая се получи нещо като четириъгълник с една дъга..
                    Last edited by Bodom; d.m.y г., 09:43.
                    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
                    EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98

                    Comment


                    • #11
                      А на мен ми е много интересно с тоя тип кора в движение какви звуци освен колоните се чуват
                      0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                      sigpic
                      Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                      Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Bodom
                        Благодаря deks777 !

                        ЕТО какво сътворих, като чертеж
                        Двете плоскости стоят под ъгъл една - спрямо друга, но не мога да го цитирам, тъй-като го правихме почти на око Пантата е тип "клавирна".

                        Основната плоскост се застопорява за стойките на колата посредством два детайла, направени от шпилка 8мм с резба, заварена за метална планка, която е хваната с три болта през талашита. Като на краищата нанизахме медни тръбички, за да увеличат малко диаметъра (за да не влизат в жлеба шпилките), а и за да е не контактува на резбата на шпилките, и така донастроихме финно колко да излизат от кората, че имаше луфт.

                        Дъгообразните елементи при мен са отделни парчета, защото така се получи. Формата им я копирахме от оригиналното покривало отзад с донагаждане. Като накрая се получи нещо като четириъгълник с една дъга..
                        Това май трябва да отиде в "Технически справочник"
                        146 1.6 Boxer '96

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Bobo
                          А на мен ми е много интересно с тоя тип кора в движение какви звуци освен колоните се чуват
                          Абсолютно никакви
                          в момента на кората са монтирани говорителите, но не са окабелени и не свирят още.. но кората, като конструкция е абсолютно безшумна и стабилна. И аз бях приятно изненадан! На фиестата ми кората (от подобен тип, пак моя изработка) скърцаше бая, ама там причини имаше много. Първо пластмасите на които се държеше към купето бяха паянтови (на алфата са подобни, но доста по-стабилни) и второ, на фиестата кората влизаше в едни жлебове, с метални приспособления да я защипят да не излиза от там (бях заместил оригиналните "шипове" с коларски болтове, които пасваха идеално) и точно тази система на защипване скърцаше..

                          А при алфата има и една друга екстра лепките, които са на пластмасите (не ги махнах) се "залепват" за "тапицерията" (която съм скалъпил временно) и допълнително не позволяват на кората да мърда.
                          Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
                          EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98

                          Comment

                          Working...
                          X